Okami HD: між традицією та сучасністю

SI_Wii_Okami.jpgМинулого року аби пограти в Okami, вам потрібно було мати PS2, Wii чи PS3. Тепер, через майже 12 років після виходу на PS2, 12/12 вона, на диво, виходить на ПК і нові консолі. Це сьогодні. Я мав радість пограти в неї раніше. Настав час пригадати, чому весела, іноваційна, епічна, з купою гумору і неповторною особистістю, Okami має культовий статус.

У Okami ви – собача інкарнація богині сонця, Аматерасу. Тому ви не дуже говірка. А на загривку у вас Іссун, мікроскопічний авантюрист, мандрівний художник і просто складний підліток. Збираючи сили богів, що поховалися в сузір’я і сплять, ви маєте відвернути наступ темряви та демонів на світ. Весела, іноваційна, епічна, з купою гумору і неповторною особистістю, ця гра чудова для будь-якого віку.

Okami HD неймовірно вродлива на свій вік. Вибір на користь стилю, а не реалізму, не дає цій грі візуально сильно застаріти.  Okami справді унікальна, дуже японська в усіх сенсах гра. І це проявляється в усьому: зображенні, історії, геймплеї.  Усюди пасторальні ланшафти наче з картин, традиційні костюми і архітектура. Усе це оздоблено середньовічними японськими музичними інструментами і традиційними мотивами у музиці. Зображення в грі стилізоване під сумі-е, а решта технік традиційного японського живопису у грі ілюструють живу, багату міфологію, історії та бестіарій.

Okami-HD-2.jpg

В Okami сучасне вдало переплітається з традиційним. Так, наприклад, діалоги та персонажі типово анімешні, а в самій історії ви зустрінете не тільки старовинних японців та демонів, але й прибульців. І як традиційне та нове переплелися у обрамленні та історії гри – так і звичайний геймплей в стилі Legend of Zelda чи просто action/adventure, зустрічається з інновацією.

Ця знахідка – малювання заклять жестами, яке глибше занурює в гру і формує ставлення до битв як до пазлів, навіть з найменшими супротивниками. Ворогів можна здути вітром, закидати бомбами, уповільнити – ба, що завгодно. І в кожного своя слабкість. На додачу є простенька система прокачування персонажа, комбо і зброї, а також, торгівля, рибалка артефакти і амулети.

У гри всього два мінуси. Перший – діалоги. Саме їх реалізація, а не зміст. Треба проклікувати довжелезні діалоги під, час від часу, дуже неприємне буркотіння (замість мови просто звуки). А діалоги бувають ДУЖЕ ДОВГІ.

Другий – деяка розтягнутість у часі і просторі. Я награв 58 годин, пробіг сотні кілометрів, отримав масу задоволення і все одно досі не пройшов. Пригадуєте як в рецензіях до Nier: Automata згадували масу фальшивих закінчень? Тут так само. Щойно ти впевнюєшся, що все закінчується, – початок нової частини. І так декілька разів. Це величезний бонус якщо ви закохаєтеся в цю гру. Адже така структура компенсує відсутність рівноцінних сиквелів. Це мінус винятково якщо вам зовсім бракує часу.

Загалом, якщо у цей похмурий грудень ви хочете пограти у щось щось барвисте, світле, добре і веселе, беріть Okami і не шкодуйте на неї часу.

Advertisements

About Даниил Вьюков

game designer, QC, ex-manager and engineer

Posted on 12.12.2017, in Рецензії. Bookmark the permalink. 1 коментар.

Прокоментуйте

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: